Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Ellis Vervoort - WaarBenJij.nu Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Ellis Vervoort - WaarBenJij.nu

Nazca

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

23 Juli 2014 | Peru, Nazca

Op woensdagochtend 23 juli worden we door onze gids Oscar opgehaald om naar Nazca te gaan. Tussen Huacachina en Nazca liggen de Nascalijnen die we graag willen bekijken. Maar......helaas enkel keren per jaar waait hier de Paracas wind en juist ja vandaag is het zover. Het waait ontzettend hard en aangezien het hier 1mm per jaar regent is het kurkdroog en al het stof en zand waait door de lucht. De lijnen zijn nog net n beetje te zien, vanaf de ijzeren toren zuien we oa de handen en boomtekeningen. Het valt niet mee om op deze manier te genieten van de bezienswaardigheden. We gaan ook naar het Maria Reich musem. Dit is een museum van een Duitse vrouw die jarenlang onderzoek heeft gedaan naar de Nascalijnen. Interessant museum. Daarna lunchen we in Nazca en smiddags gaan we naar het Chauchilla kerkhof. Dit is een luguber uitstapje vooral door de wind is het nog vreemder. Het kerkhof ligt midden in de woestijn en er blijken daar duizenden graven te liggen. Er zijn er zon 20 opgegraven. De lijken zijn door het hele droge klimaat nog goed bewaard gebleven en zen er uit als mummies. Zelfs de haren en de kleding zijn nog goed in tact.