Arequipa - Reisverslag uit Chivay, Peru van Ellis Vervoort - WaarBenJij.nu Arequipa - Reisverslag uit Chivay, Peru van Ellis Vervoort - WaarBenJij.nu

Arequipa

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

27 Juli 2014 | Peru, Chivay

Na een nachtbusrit van 10 zijn we in Arequipa aangekomen. Heerlijke luxe stoeken van de Cruz del Sur bus maar helaas toch niet echt kunnen slapen.
We komen vroeg in de ochtend bij ons hotel aan en zijn aangenaam verrast. Het hotel is echt super. Het heeft een hele mooie tuin met een zembad, ligstoelen, bedjes en veel hangmatten. Heerlijk om bij te komen van de reis. We verblijven hier eerst 2 dagen voordat we 2 dagen naar de Calca Canyon gaan. We verkennen de stad wat en genieten van de tuin. De stad heeft net zoals alle andere Peruaanse steden een mooi centraal plein. Aan dit plein ligt ook een mooie kathedraal. Het weer is heerlijk in Arequipa, elke dag strak blauw, als de zonder ondergaat rond 18 uur is het ook meteen een stuk frisser. Het is winter in Peru...
De stad ligt op 2300m hoogte, een goede hoogte om te wennen aan de hoogtemeters.

Op zaterdagochtend worden we om 6 uur opgehaald door onze gids Paula voor onze 2 daagse tour naar de Calca canyon. Deze canyon is 2x zo diep dan de Grand Canyon. We rijden de drukke stad uit en rijden via een kaal landschap met een mooi uitzicht op de diverse vulkanen die rondom de stad liggen. De mooiste en ook nog werkende vulkaan is de Misty. Er komt een beetje rook uit de Misty.
Over de hoogvlakte lopen veel lamas, alpacas en vicunas.
rond het middaguur bereiken we het hoogste punt nl 4910m.
Behoorlijk ijle lucht hier....
Gelukkig dalen we ween n beetje naar beneden want dit is niet echt gezond. Uiteindelijk komen we in ons dorp aan waar we ook overnachten nl Chivay op 3900m hoogte.
Het voorstel is om naar een warmwaterbron te gaan om lekker te zwemmen maar..... we horen veel vrolijke muziek uit het dorp komen en daar gaat onze voorkeur zeker naar uit.
Er blijkt een jaarlijks feest te zijn om een heilge te eren. Er is veel muziek en veel heel veel zelfgemaakt bier. Het lijkt wel of iedereen dronken is. Wel heel gezellig, iedereen danst en is vrolijk.Alle vrouwen zijn gejkleed in traditionele kledij en er zijn verder weinig andere toeristen te bekennen. Geweldig wat n sfeer hier in het hoogland!!
Tessa wordt ook uitgnodigd om mee te dansen. Heel grappig want zij steekt er letterlijk met kop en schouders ver bovenuit haha.

Dit alles speelt zich af rondom een arena waar op dat moment stierengevechten bezig zijn. Tot onze grote schrik wordt de stier gedood. Echt heel heftig. Toen we dit zagen zijn we maar naar de feestende massa gaan kijken, zeker zo gezellig!

De volgende dag op zondag rijden we om 6 uur naar de Colca Canyon, hier vliegt de condor smorgens vroeg door de canyon dus dat willen we zeker niet missen!
Het is weer schitterend weer en er vliegen heel wat condors door de kloof. Schitterend!!

Daarna rijden we een heel stuk over een weg die vlak naast de kloof. Mooie uitzichten over de kloof en de terrassen die door de Incas zijn gemaakt.
Daarna boemelen we weer richting hotel.

• 04 Augustus 2014 - 02:00

Marianne:

super...leuk verslag..had zo zin om ook te gaan...